Digitaal gedrag bij zowel de klant als het bedrijf

De coronacrisis heeft een enorme boost gegeven aan ons digitale gedrag. Digitale obstakels sneuvelen en komen niet meer terug op het oude niveau. Dat geldt voor de klantzijde, maar ook voor bedrijven die met enorme digitale inspanningen bezig zijn om te beantwoorden aan veranderingen. Daarin speelt creativiteit een grote rol, maar is effectief gebruik maken van nieuwe technologie net zo belangrijk.

Voor bedrijven geldt nu meer dan ooit dat digitalisering hand in hand gaat met creativiteit, veerkracht en ondernemerschap. Dat betekent dat een goede technologische infrastructuur de basis is van je bedrijf. Bedrijven die dit eenmaal op orde hebben, kunnen snel, creatief en flexibel inspelen op onverwachte situaties en veranderende klantverwachtingen. Er is namelijk geen sprake meer van digitale grenzen bij klanten en de industrie; digital is het fundament.

De coronacrisis kan een omslagpunt genoemd worden. De digitale transformatie van de afgelopen 2 maanden is bijvoorbeeld sneller gelopen dan deze in de afgelopen twee jaar. Digital wordt onderdeel van elke interactie met de klant. Digitaal gemak is de nieuwe standaard.

Geef een antwoord